آموزش فارسی App Inventor

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل با آپ اینونتور (بدون کد نویسی) و کاملا ساده

آموزش فارسی App Inventor

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل با آپ اینونتور (بدون کد نویسی) و کاملا ساده

راه اندازی App Inventor

يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲ ب.ظ

App Inventor توسط گوگل توسعه داده شده و اکنون تحت مالکیت و توسعه داده شده توسط انستیتو فناوری ماساچوست (MIT) می باشد و می توان از طریق این وب سایت به آن دسترسی داشت: Http://Appinventor.Mit.Edu/explore. ما به شما اغلب دستورالعمل های راه اندازی را پیشنهاد می دهیم، زیرا گزینه ها ممکن است با توجه به زمان تغییر یابند، اما خلاصه ای از گزینه های راه اندازی که در حال حاضر در هنگام نوشتن این مطلب وجود دارد، را به شما ارائه می دهیم. اگر آن را راه اندازی کرده اید، می توانید از این بخش صرفنظر کنید.

شما برای استفاده از App Inventor به سه چیز نیاز دارید:

* یک کامپیوتر، با سیستم عامل ویندوز، مکینتاش یا لینوکس.

* یک اتصال اینترنت و مرورگر، مانند Chrome، Firefox یا Safari. (پشتیبانی از Internet Explorer برای آینده طرح ریزی شده است.)

* یک حساب گوگل، که رایگان بوده و در Https://Accounts.Google.Com/Signup در دسترس می باشد. توجه داشته باشید که برای ایجاد حساب خود، باید دارای 13 سال سن یا بیشتر در اغلب کشورها باشید. اگر زیر 13 سال، سن دارید، یکی از والدین باید برای شما حساب ایجاد کرده و به همراه شما کار کند.

آیتم چهارمی که به شما توصیه می کنیم، داشتن یک گوشی یا تبلت اندرویدی می باشد، اگرچه در صورتی که یکی از آنها را ندارید، می توانید از یک امولاتور روی صفحه (شبیه ساز) استفاده کنید.

در ادامه گزینه هایی که برای اتصال به App Inventor خواهید داشت، را به شما می گوییم.

گزینه 1: استفاده از Wi-Fi با App Inventor همراه با نرم افزار تلفن  

اگر به Wi-Fi دسترسی دارید، خبر خوب این است که بدون اینکه مجبور به دانلود کردن هیچ برنامه ای برای کامپیوتر خود باشید، App Inventor را می توانید اجرا کنید. شما نیاز به نصب یک اپلیکیشن با نام Aicompanion روی گوشی خود دارید، که از وب سایت App Inventor و Google Play Store و ( قسمت دانلود وبلاگ) قابل دسترس می باشد. و نیاز است که هم گوشی و هم کامپیوتر شما قادر به دسترسی به شبکه وای فای یکسانی باشند.  

قبل از اینکه شروع کنید، بهتر است نسخه های قبل App Inventor که اگر روی سیستم خود دارید، را به طور کامل حذف کنید. سپس مراحل زیر را به منظور پیکربندی تلفن خود برای کار کردن با App Inventor انجام دهید:  

1- روی گوشی یا تبلت خود، به تنظیمات رفته، Applications و سپس Unknown Sources را انتخاب کنید. این گزینه به شما امکان استفاده از یک گوشی یا تبلت برای تست اپلیکیشن هایی که از  Google Play Store دانلود نکرده اید، را می دهد.

2- در صفحه Applications، گزینه Development را انتخاب کرده و هردو گزینه USB Debugging و Stay Awake  را انتخاب کنید. این گزینه مفید است تا هنگامی که به کامپیوتر خود متصل می شوید، روشن بماند، طوری که بدون اینکه مجبور به ضربه زدن به صفحه به طور دائم باشید، بتوانید برنامه نویسی کنید.

3- اپلیکیشن Aicompanion را روی گوشی خود نصب کنید. لینک زیر به شما یک کد QR می دهید که می توانید برای دانلود اپلیکیشن رایگان، آن را اسکن کنید:

 https://play.google.com/store/apps/details?id=edu.mit.appinventor.aicompanion3.

گزینه 2: استفاده از امولاتور روی صفحه نمایش

اگر نمی خواهید روی یک گوشی یا تبلت تست کنید، می توانید یک تلفن مجازی که امولاتور (Emulator، شبیه ساز) خوانده می شود، را روی صفحه نمایش کامپیوتر خود اجرا کنید. برای این کار، شما نیاز به نصب نرم افزار نصب App Inventor دارید.

بعد از اینکه این نرم افزار نصب شد، هرزمان که بخواهید یک اپلیکیشن را تست کنید، باید برنامه Aistarter (که به صورت خودکار به عنوان یک بخش از برنامه نصب، نصب خواهد شد) را اجرا کنید. در ادامه در مورد امولاتور بیشتر صحبت خواهیم کرد.

قبل از اینکه شروع کنید، در صورت وجود داشتن نسخه های قبلی App Inventor روی سیستم خود، آن را به طور کامل حذف کنید. سپس مراحل زیر را انجام دهید:

1- نرم افزار نصب App Inventor را نصب کنید. لینک زیر را دنبال کرده و به قسمت نصب برنامه برپا کردن App Inventor در صفحه بروید:  لینک دانلود (ممکن است لازم باشد از فیلتر شکن استفاده کنید) یا دانلود از وبلاگ . سپس مراحل زیر را برای سیستم عامل خود دنبال کنید.(برای سیستم عامل مک و سیستم عامل لینوکس)

2- Aistarter را اجرا کنید. شما به این قسمت از نرم افزار برای ارتباط برقرار کردن بین کامپیوتر و امولاتور نیاز دارید. زمانی که نرم افزار نصب App Inventor را در مرحله 1 نصب کردید، Aistarter نیز به صورت خودکار نصب میشود. کاربران ویندوز و لینوکس نیاز دارند هرزمان که خواستند از App Inventor استفاده کنند، به طور دستی آن را یا از منوی Start یا منوی Programs اجرا کنند. کاربران مک آن را به صورت خودکار اجرا شده می بینند.

 

گزینه 3: اتصال از طریق کابل USB

شما می توانید تلفن خود را از طریق یک کابل USB به طور مستقیم به کامپیوتر خود متصل کنید. این یک مزیت است که گوشی شما در حال کار کردن شارژ نیز شود. شما نیاز به نصب مشابه گزینه 2 دارید، به اضافه اینکه نیاز به نصب راه انداز (Driver) مناسب USB برای گوشی خود در کامپیوتری که استفاده می کنید، دارید.

قبل از اینکه شروع کنید، بهتر است نسخه های قبلی App Inventor را از روی سیستم خود به طور کامل حذف کنید. سپس مراحل زیر را انجام دهید:

1- برنامه نصب App Inventor را نصب کنید. لینک زیر را دنبال کرده و به قسمت نصب برنامه برپا کردن App Inventor در صفحه بروید: Http://appinventor . سپس مراحل زیر را برای سیستم عامل خود دنبال کنید.

2- اگر از یک کامپیوتر شخصی دارای ویندوز استفاده می کنید، شاید نیاز به نصب راه انداز (Driver) برای گوشی یا تبلت اندرویدی خود داشته باشید. برنامه راه انداز، یک برنامه کوچک است که به کامپیوتر امکان "گفتگو" با وسایل سازگار مانند ماوس، صفحه کلید و گوشی های هوشمند را می دهد. برنامه نصب App Inventor شامل راه اندازهایی برای گوشی های رایج اندرویدی می باشد، اما اگر گوشی شما در لیست واقع در اینجا ظاهر نشد، نیاز به نصب یک راه انداز به صورت دستی خواهید داشت.

3- گوشی خود را برای کار کردن با App Inventor به صورت زیر پیکربندی کنید:

a. روی گوشی یا تبلت خود، به قسمت تنظیمات و Applications رفته و  Unknown Sourcesرا انتخاب کنید. این گزینه به شما امکان استفاده از یک گوشی یا تبلت برای تست اپلیکیشن هایی که از  Google Play Store دانلود نکرده اید، را می دهد.

b. در صفحه Applications، گزینه Development را انتخاب کرده و هردو گزینه USB Debugging و Stay Awake  را انتخاب کنید. این برای صفحه نمایش مفید است که هنگامی که به کامپیوتر خود متصل می کنید، روشن بماند، طوری که بتوانید بدون اینکه مجبور به ضربه زدن به صفحه به طور دائم باشید، برنامه نویسی کنید.

c. اپلیکیشن Aicompanion را روی گوشی خود نصب کنید. لینک زیر به شما یک کد QR می دهید که می توانید برای دانلود اپلیکیشن رایگان، آن را اسکن کنید:

 http://appinventor.mit.edu/explore/ai2/setup-device-usb.html

4- aiStarter را اجرا کنید. شما به این قسمت از نرم افزار برای ارتباط برقرار کردن بین کامپیوتر و تلفن از طریق USB  نیاز دارید. زمانی که نرم افزار نصب App Inventor را در مرحله 1 نصب کردید، Aistarter نیز به صورت خودکار نصب شد.

 کاربران ویندوز و لینوکس نیاز دارند هرزمان که خواستند از App Inventor استفاده کنند، به طور دستی آن را یا از منوی Start یا منوی Programs اجرا کنند. کاربران مک آن را به صورت خودکار اجرا شده می بینند.

استفاده از هر سه گزینه

اگر می خواهید قادر به استفاده از تمام سه گزینه بالا برای تست یا یادگیری باشید، نیاز به اطمینان از این دارید که نرم افزار رایگان App Inventor را از وب سایت دانلود کرده و اپلیکیشن Aicompanion را روی گوشی خود نصب کرده باشید. در ضمن می توانید به طور مستقیم به وب سایت

http://appinventor.mit.edu/explore/ai2/setup.html

رفته و دستورالعمل ها را دنبال کرده یا از مراحلی که در گزینه 3 لیست کردیم، استفاده کنید.

 

اشکال یابی

اگر در حین اجرا با مشکل برخورد کردید، اینترنت ابزار قدرتمندی برای اشکال یابی می باشد. سایت MIT App Inventor صفحه اشکال یابی خود را در کنار انجمنی که کاربران و متخصصین در آن برای غلبه بر مشکلات به یکدیگر کمک می کنند، دارد:http://appinventor.mit.edu/explore/ai2/support/troubleshooting.html.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی