آموزش فارسی App Inventor

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل با آپ اینونتور (بدون کد نویسی) و کاملا ساده

آموزش فارسی App Inventor

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل با آپ اینونتور (بدون کد نویسی) و کاملا ساده

شناخت App Inventor

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۰۹ ب.ظ

ابتدا یک تاریخچه اجمالی ...

تلفن های سلولی دستی در ابتدا بزرگ، سنگین و خیلی گران قیمت بودند. در تصویر زیر، Martin Cooper، را می بینید که یکی از مخترعین تلفن های سلولی ابتدایی است، و مدل نمونه تلفن خود را در دست دارد.

 

 

در دست دیگر وی یک گوشی هوشمند قرار دارد که در اندازه و وزن پیشرفت هایی داشته است. امروزه دستگاه های همراه کارهای باورنکردنی زیادی انجام می دهند، از کارهای ساده نظیر بیدار کردن شما در صبح، تا کارهای پیچیده ای مانند مطلع کردن شما که در کجای دنیا قرار دارید و فراهم کردن دستیابی به هرجایی درون وب. نوع بشر هیچ وقت تاکنون به این اندازه درون جیب های خود قدرت نداشته است. حتی یک گوشی هوشمند پایه، صدها برابر سریع تر از Apollo Guidance Computer که فضانوردان را در ماه نشاند، بوده و ده ها هزار بایت داده بیشتر را ذخیره می کند! بسیاری از ما تنها آن را پذیرفته و از این قدرت استفاده می کنیم. App Inventor به شما امکان جادوگر شدن و برنامه نویسی برای تغییر جهان را می دهد.

 

یادگیری برنامه نویسی در بعضی موارد می تواند مشکل باشد. خوشبختانه App Inventor برای کمک به شما برای پل زدن روی فاصله بین کارهای پیچیده ای که تلفن های همراه می توانند انجام دهند، با برنامه های ساده اما قدرتمند کامپیوتر طراحی شده است.

 

یک گوشی هوشمند اندرویدی چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

در شکل زیر شما می توانید تعدادی از ویژگی های تلفن هوشمند که می توانید از طریق App Inventor روی آن ها کنترل داشته باشید، را ببینید. چیزی که وجود دارد، این است که برنامه نویسی یک دستگاه تک و منفرد که تمام این ویژگی ها را داشته باشد، قبلاً برای برنامه نویسان مبتدی امری غیرممکن بوده است.

 

این آرزو را تصور کنید که بتوانید اپلیکیشنی داشته باشید که از دوربین و ماهواره های موقعیت یاب جهانی (GPS) برای ارسال متن های موبایل به افراد درون لیست مخاطبین شما استفاده کند. یا با استفاده از ترکیبی از فناوری صفحه لمسی و تشخیص جهت، می توانید بازی های سرگرم کننده ای بسازید که به لمس کردن، تکان دادن و ضربه زدن به موبایل توسط شما پاسخ دهد و چرا نتوان صفحه بهترین نتایج را روی اینترنت برای مشاهده توسط همه افراد قرار داد؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی