آموزش فارسی App Inventor

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل با آپ اینونتور (بدون کد نویسی) و کاملا ساده

آموزش فارسی App Inventor

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل با آپ اینونتور (بدون کد نویسی) و کاملا ساده

چرا زبان App Inventor انتخاب می شود؟

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۷ ب.ظ

گزینه های برنامه نویسی زیادی وجود دارد، LOGO، Python، Javascript، Logo، Scratch و Kodu. ما فکر می کنیم شما باید تمام آنها را تجربه کنید! چیزی که در مورد App Inventor متفاوت است، این است که به شما دستیابی به سخت افزارهای قدرتمندی را می دهد که می توانید آنها را در جیب خود حمل کنید، یعنی تلفن های همراه هوشمند. معنای آن این است که شما می توانید اپلیکیشن هایی ایجاد کنید که:

* کارهای متفاوتی انجام دهند، مانند استفاده از موقعیت یابی GPS، ایجاد تماس های تلفنی، ارسال متن، خواندن بارکد و گرفتن تصاویر یا ویدیوها.

* در جهان واقعی مفید باشند. ممکن است یک اپلیکیشن ایجاد کنید که

- به شما در یادآوری امور مهم کمک کند، مانند خوردن دارو

- یک متن هشدار توسط موقعیت تلفن شما ارسال کند

- از تصاویر برای گفتن زمان گذشته از روز، به بچه های کوچک استفاده کند  

 

* توانایی ساخت اپلیکیشن هایی که دوستان و خانواده ی شما بتوانند روی گوشی های خود استفاده کنند، یک انگیزه سرگرم کننده برای یادگیری برنامه نویسی و ساخت بهترین اپلیکیشنی که احتمالاً آنها می توانند داشته باشند، خواهد بود. اگر برنامه شما خوب باشد، حتی می توانید آنها را به فروش برسانید، برای مثال روی فروشگاه Google Play.

* دلیل دیگری که ما را در مورد App Inventor به هیجان می آورد، این است که یک زبان گرافیکی Drag & Drop (کشیدن و رها کردن) بوده و مبتدیان کمتر اشتباه می کنند. این زبان همچنین باعث می شود نگران اشتباه نوشتن دستورات یا با حروف بزرگ نوشتن آنها در حین کدنویسی که در زبان های دیگر می تواند باعث بروز مشکل شود، نباشید.

برای شروع به چه چیزی نیاز دارید

ما دستورالعمل های برپاسازی را در فصل 1 آورده ایم و مطالب بیشتری نیز در سایت App Inventor وجود دارد. برای شروع، شما نیاز دارید به:

* یک کامپیوتر اجرا کننده ویندوز، مک یا لینوکس (ما از ویندوز استفاده کرده ایم).

* یک مرورگر وب؛ Firefox، Chrome یا Safari مناسب می باشد (Internet Explorer در این لحظه کار نمی کند، اما برنامه هایی برای به روزرسانی آن وجود دارد). 

* یک گوشی اندرویدی ضروری نیست، اما می تواند ساخت برنامه ها را جالب تر کند! یک ارتباط اینترنتی وایرلس (بی سیم) یا USB که گوشی شما را به کامپیوتر وصل کند، نیز ضروری می باشد.

* یک حساب گوگل (اطلاعات بیشتر در این مورد، در فصل 1 آمده است).

* منابع موردنیاز موجود در وبلاگ. (مانند گرافیک ها و کلیپ های صوتی) می تواند یافت شود.

· ایده های خوب و کمی صبر!

 

روش استفاده از مطالب وبلاگ

ما این وبلاگ را به ترتیبی پیش رفتیم که شما بتوانید ایده های ضروری محاسبه و برنامه نویسی را به ترتیبی که فکر می کنیم راحت تر باشد، دریافت کنید. مثال های ابتدایی  شامل دستورالعمل های گام به گام می باشد. سپس، این طور در نظر می گیریم که تاکنون چیزهای زیادی فراگرفته باشید؛ و همان طور که پیشرفت می کنید، فعالیت ها نیز به موازات افزایش سطح مهارت های شما چالش برانگیزتر خواهند شد. همان طور که با مطالب همراه می شوید، اپلیکیشن ها نیز پیچیده تر شده و در مراحل پیشرفته تمام ایده هایی که فراگرفته اید را در دو اپلیکیشن کاملاً بزرگ و پیچیده کنار هم خواهیم آورد.

اگر شما یک مبتدی می باشید، به شما پیشنهاد می کنیم که به ترتیب دسته بندی ها پیش بروید یعنی نخست دسته مقدماتی سپس به دسته پیشرفته(چون مطالب منتشر شده ممکن است در دسته بندی های مختلف باشند). این روشی است که می توانید بفهمید به چه اندازه می دانید! پیروی کردن از یک مجموعه از دستورالعمل ها ساده بوده، اما آیا می توانید این مهارت ها را به چیزی دیگر اعمال کنید؟ ما شدیداً به شما پیشنهاد می کنیم که با ترتیب آموزشها به پیش بروید تا دانستنیهای خود را با مرور زمان افزایش دهید و مهارتهای برنامه نویسی خود را نیز بالا ببرید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی