کار شعبده بازی App Inventor
در این بخش، شما را از طریق بخشهای اصلی App Inventor راهنمایی میکنیم و سپس اولین اپلیکیشن خود را میسازید. در همه برنامههای App Inventor که میسازید، از سه مرحله مشابه با سه صفحه نمایش متفاوت استفاده خواهید کرد:
1 صفحه برنامه را با استفاده از طراح برنامه طراحی کنید.
2 با برنامه نویسی Blocks Editor به برنامه بگویید چه کاری انجام دهد.
3 برنامه را با استفاده از تلفن یا شبیه ساز خود تست کنید.
در اینجا این مراحل به نظر می آیند.
1. طراحی صفحه برنامه
در App Inventor Designer، یک پروژه جدید را شروع خواهید کرد. سپس صفحه برنامه را طراحی خواهید کرد (حتی اگر این فقط یک پیش نویس خام باشد).
App Inventor Designer به شما اجازه می دهد
■ ایجاد یک پروژه جدید
■ کامپوننت ها را اضافه کنید
■ ظاهر برنامه را طراحی کنید
شما از طریق مرورگر وب خود (مانند کروم، فایرفاکس یا سافاری) با کلیک روی دکمه Designer به Designer دسترسی دارید.
2. به برنامه بگویید چه کاری انجام دهد
در مرحله بعد، ویرایشگر بلوک ها را برنامه ریزی می کنید تا به برنامه بگویید چه کاری انجام دهد. ویرایشگر بلوک به شما امکان می دهد با استفاده از بلوک های برنامه نویسی نحوه عملکرد برنامه را کنترل کنید.
شما با کلیک بر روی دکمه Blocks از طریق مرورگر وب خود برنامه می نویسید. هنگام برنامه ریزی می توانید بین Designer و Blocks جابجا شوید.
3. تست برنامه
در نهایت، برنامه را روی گوشی خود (در سمت چپ نشان داده شده است) یا در شبیه ساز (راست) آزمایش خواهید کرد:
میتوانید با تماشای تلفن یا شبیهساز (تلفن مجازی که روی صفحه رایانهتان میبینید) ببینید برنامه خوب به نظر میرسد و کار میکند یا خیر. در هر صورت، می توانید برنامه را در زمان واقعی تست کنید.
نکته
اگر پنجره شبیه ساز روی صفحه را گم کردید، به دنبال Android در نوار ابزار خود بگردید.
در سه بخش بعدی، هر یک از این سه مرحله را به ترتیب بررسی خواهیم کرد، و سپس شما آنها را کنار هم قرار داده و اولین برنامه خود را می سازید: Hello World! داشتن مثالی در ذهن میتواند مفید باشد، بنابراین تصور کنید که میخواهید برنامهای ایجاد کنید که تیک تاک (یا نوت و ضربدر) را پخش کند.