آموزش فارسی App Inventor

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل با آپ اینونتور (بدون کد نویسی) و کاملا ساده

آموزش فارسی App Inventor

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل با آپ اینونتور (بدون کد نویسی) و کاملا ساده

یک App Inventor چیست؟

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۵ ب.ظ

قبل از جواب دادن به سوال بالا، نیاز به جواب دادن به این یکی سوال داریم: "یک App چیست؟"

یک App، یک برنامه کامپیوتری می باشد، یک لیست از دستورالعمل ها که به کامپیوتر می گوید چه کاری انجام دهد. معمولاً کلمه App برای صحبت درباره برنامه های نوشته شده برای گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های همراه نظیر تبلت ها استفاده می شود. صحبت درباره "گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های همراه نظیر تبلت ها" خیلی طولانی و پرگویی می باشد، بنابراین در طول این کتاب، از اصطلاح گوشی یا گوشی هوشمند برای هر دستگاه همراه اندرویدی نظیر یک گوشی هوشمند یا تبلت استفاده می کنیم.

یک App Inventor، دو چیز است:

* App Inventor، یک زبان برنامه نویسی است که شما می توانید از طریق یک مرورگر اینترنتی و به منظور طراحی و ساخت برنامه هایی برای گوشی های اندرویدی از آن استفاده کنید. یک محیط گرافیکی می باشد، که بدین معناست که نیاز به تایپ کردن کد پیچیده ندارید. به جای آن، اشیاء را روی صفحه درگ کرده و رها می کنید و بلوک های کد را در کنار هم مانند قطعات یک پازل می چینید. اگر از زبان برنامه نویسی Scratch استفاده کرده باشید، این توضیحات برای شما آشنا خواهد بود.

* شما یک App Inventor هستید. بعد از اینکه اولین تمرین را در اولین مطلب انجام دادید، می توانید با افتخار ادعا کنید "من یک App Inventor هستم!" و به این معنی است که فرد می تواند کدی ایجاد کند که روی یک تلفن اجرا شود.

اندروید چیست؟

تاکنون چند بار از اندروید اسم برده ایم.  اندروید یک سیستم عامل (OS) است که روی تعداد زیادی از وسایل همراه اجرا می شود. یک OS، سخت افزار یک کامپیوتر، شامل قطعاتی که شما می توانید لمس کنید، مانند چیپ ها و بردهای مدار الکترونیکی، دوربین ها و صفحات لمسی را مدیریت می کند. 

ویندوز، مک و لینوکس، سیستم عامل هایی هستند که بیشتر در ماشین های رومیزی و لپ تاپ استفاده می شوند. اندروید، Ios و ویندوز فون، سیستم عامل هایی هستند که آن ها را در دستگاه های همراه پیدا می کنید. بنابراین App Inventor به شما امکان برنامه نویسی روی هر دستگاه اندروید را می دهد، اما روی Iphone ها و تلفن های ویندوزی(فعلا) کار نمی کند.

چرا شما باید یک App Inventor باشید؟

یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر جالب است. وقتی برنامه درست کار نکند، می تواند ناامیدکننده باشد، اما خوشی و لذتی که از حل کردن مسائل به دست می آورید، زیاد خواهد بود.

برنامه نویسی یک مهارت عالی برای یادگیری است، زیرا به شما در فکر کردن به روش خاص کمک می کند، و در بعضی مواقع به آن تفکر محاسباتی گفته می شود. معنای آن این است که اگر بتوانید برنامه نویسی کنید، می توانید تعداد زیادی مساله در جهان واقعی را نیز حل کنید. حتی اگر شما یک معمار، یا هنرمند، یا مهندس یا یک دانشمند شوید، مهارت هایی که از برنامه نویسی یاد می گیرید، مفید خواهد بود. این مهارت ها چیزی شبیه موارد زیر می باشند:

* تفکر خلاقانه

* حل مساله

* مهارت های منطقی و ریاضی

* درک نیازهای مردم

* صبر و تحمل و سرسختی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی