آموزش فارسی App Inventor

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل با آپ اینونتور (بدون کد نویسی) و کاملا ساده

آموزش فارسی App Inventor

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل با آپ اینونتور (بدون کد نویسی) و کاملا ساده

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

اولین برنامه شما: سلام جهان!
بیایید درست وارد شویم و اولین برنامه شما را ایجاد کنیم. شما با یک چیز ساده شروع خواهید کرد: یک Hello World! برنامه ای که یک پیام پاپ آپ با مضمون "Hello World!" نمایش می دهد.
این به عنوان یک طراح اپلیکیشن ثروت شما را به ارمغان نمی آورد، اما پس از انجام آن، به درستی می توانید ادعا کنید که برنامه کامپیوتری خود را نوشته اید (و نه هر برنامه قدیمی – یک برنامه!). همچنین می‌توانید از این برنامه اولیه استفاده کنید تا بعداً چیزهای مفیدتری بیاموزید.

این نوعی سنت است که برنامه نویسان هر زمان که از یک زبان جدید استفاده می کنند یک Hello World می نویسند!شما نیز برنامه ریزی کنید. این به این دلیل است که بسیار ساده است و می توانید قبل از انجام کارهای سخت، بررسی کنید که اصول اولیه را درک کرده اید. (کارل(یکی از برنامه نویسها) در دهه 1980 مخفیانه وارد مغازه های کامپیوتری می شد تا سعی کند برنامه Hello World! را بر روی هر چه بیشتر رایانه اجرا کند، قبل از اینکه مدیر فروشگاه او را بیرون بیاندازد!) بخش های زیر شما را در مراحل ایجاد برنامه راهنمایی می کند.


نکته
در این کتاب اغلب به کاربر اشاره می کنیم. یعنی هر کسی که ممکن است از برنامه استفاده کند (شما، دوستانتان یا سایر افرادی که آن را دانلود می کنند).


1. باز کردن App Inventor
هنگامی که App Inventor را در رایانه خود راه اندازی کردید، بخش Create را در وب سایت App Inventor (http://appinventor.mit.edu) انتخاب کنید تا شروع کنید. با این کار App Inventor Designer باز می شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۸ ، ۱۷:۳۴
آرش فروغی

در App Inventor شما مقداری طراحی و کدنویسی را در یک زمان آزمایش می‌کنید—تا آخر منتظر نمانید تا مطمئن شوید همه کار می‌کنند (این یک نکته مفید است، مهم نیست از چه زبان برنامه‌نویسی استفاده می‌کنید). همانطور که در Designer اشیاء را روی صفحه می‌کشید یا در ویرایشگر بلوک‌ها تغییراتی ایجاد می‌کنید، می‌بینید که برنامه روی تلفن یا شبیه‌ساز خود تغییر می‌کند. به عنوان مثال، در بازی tic-tac-toe، همانطور که برنامه را توسعه می‌دادید، می‌توانید بررسی کنید که دکمه‌ها در جای درست ظاهر شده‌اند یا اینکه برنامه یک برد را تشخیص داده و صدا را پخش می‌کند.

 

اجرا و آزمایش: شبیه ساز در مقابل گوشی هوشمند
به احتمال زیاد، اگر این کتاب را خریده اید، از قبل یک تلفن هوشمند یا تبلت دارید که می توانید با App Inventor از آن استفاده کنید. اما ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که در دسترس نباشد یا بخواهید یک برنامه را به کسی که دستگاه اندرویدی ندارد نشان دهید.
شبیه ساز برنامه ای است که روی رایانه شخصی، مک یا لینوکس شما اجرا می شود و مانند گوشی شما عمل می کند. اما برخی از ویژگی های خاص گوشی های هوشمند در شبیه ساز کار نمی کنند. این شامل موارد زیر است:
فناوری صفحه لمسی (اگرچه می‌توانید از موس خود برای برخی اقدامات استفاده کنید)
GPS
پیامک و تماس
دوربین
اسکنر بارکد
اتصال به اینترنت

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۸ ، ۲۱:۱۷
آرش فروغی

طراح App Inventor چگونه به نظر خواهد رسید؟ 
اولین قدم در ایجاد یک اپلیکیشن، راه اندازی یک پروژه جدید و سپس طراحی آن است. طراحی به این معناست که هم ظاهر برنامه را ترسیم کنید و هم تصمیم بگیرید که برای کارکرد برنامه به کدام اجزای کوچک نیاز دارید—چیزهایی مانند دکمه ها، برچسب ها و صداها (در این مورد در فصل 2 بیشتر توضیح داده می شود). محل انجام هر دوی این کارها، App Inventor Designer است.
به تیک تاک فکر کنید. به چه شکلی بازی نیاز دارید؟ احتمالاً یک شبکه با نه فاصله (3×3). شما همچنین به راهی نیاز دارید که به بازیکن اجازه دهید فضایی را در شبکه لمس کند. و سپس یک X یا O را در آن فضا قرار می دهید (تا زمانی که هنوز آزاد باشد). همچنین ممکن است بخواهید چند صدا پخش کنید و امتیاز را حفظ کنید.
برای انجام این کارها در App Inventor، باید پروژه جدیدی به نام TicTacToe را شروع کنید. یک شبکه روی صفحه نمایش قرار می دهید، همراه با دکمه هایی برای تشخیص اینکه کدام جعبه لمس شده است، یک برچسب امتیاز و برخی صداها. همه این مؤلفه ها از بخشی به نام پالت به داخل برنامه کشیده می شوند، جایی که بیش از 50 مؤلفه برای انتخاب وجود دارد. در فصل 2، همه آنها را فهرست شده خواهید دید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۸ ، ۲۰:۲۲
آرش فروغی

در این بخش، شما را از طریق بخش‌های اصلی App Inventor راهنمایی می‌کنیم و سپس اولین اپلیکیشن خود را می‌سازید. در همه برنامه‌های App Inventor که می‌سازید، از سه مرحله مشابه با سه صفحه نمایش متفاوت استفاده خواهید کرد:

1 صفحه برنامه را با استفاده از طراح برنامه طراحی کنید.
2 با برنامه نویسی Blocks Editor به برنامه بگویید چه کاری انجام دهد.
3 برنامه را با استفاده از تلفن یا شبیه ساز خود تست کنید.

در اینجا این مراحل به نظر می آیند.

1. طراحی صفحه برنامه
در App Inventor Designer، یک پروژه جدید را شروع خواهید کرد. سپس صفحه برنامه را طراحی خواهید کرد (حتی اگر این فقط یک پیش نویس خام باشد).

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۸ ، ۱۹:۳۴
آرش فروغی