آموزش فارسی App Inventor

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل با آپ اینونتور (بدون کد نویسی) و کاملا ساده

آموزش فارسی App Inventor

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل با آپ اینونتور (بدون کد نویسی) و کاملا ساده

اولین برنامه "سلام دنیا" قسمت اول

پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۸، ۰۵:۳۴ ب.ظ

اولین برنامه شما: سلام جهان!
بیایید درست وارد شویم و اولین برنامه شما را ایجاد کنیم. شما با یک چیز ساده شروع خواهید کرد: یک Hello World! برنامه ای که یک پیام پاپ آپ با مضمون "Hello World!" نمایش می دهد.
این به عنوان یک طراح اپلیکیشن ثروت شما را به ارمغان نمی آورد، اما پس از انجام آن، به درستی می توانید ادعا کنید که برنامه کامپیوتری خود را نوشته اید (و نه هر برنامه قدیمی – یک برنامه!). همچنین می‌توانید از این برنامه اولیه استفاده کنید تا بعداً چیزهای مفیدتری بیاموزید.

این نوعی سنت است که برنامه نویسان هر زمان که از یک زبان جدید استفاده می کنند یک Hello World می نویسند!شما نیز برنامه ریزی کنید. این به این دلیل است که بسیار ساده است و می توانید قبل از انجام کارهای سخت، بررسی کنید که اصول اولیه را درک کرده اید. (کارل(یکی از برنامه نویسها) در دهه 1980 مخفیانه وارد مغازه های کامپیوتری می شد تا سعی کند برنامه Hello World! را بر روی هر چه بیشتر رایانه اجرا کند، قبل از اینکه مدیر فروشگاه او را بیرون بیاندازد!) بخش های زیر شما را در مراحل ایجاد برنامه راهنمایی می کند.


نکته
در این کتاب اغلب به کاربر اشاره می کنیم. یعنی هر کسی که ممکن است از برنامه استفاده کند (شما، دوستانتان یا سایر افرادی که آن را دانلود می کنند).


1. باز کردن App Inventor
هنگامی که App Inventor را در رایانه خود راه اندازی کردید، بخش Create را در وب سایت App Inventor (http://appinventor.mit.edu) انتخاب کنید تا شروع کنید. با این کار App Inventor Designer باز می شود.

اگر قبلاً از App Inventor استفاده نکرده‌اید، فهرستی خالی از پروژه‌ها و پیام خوش‌آمدگویی مانند این را خواهید دید:

 

2- شروع با یک پروژه جدید

 

1- روی منوی پروژه کلیک کنید، سپس پروژه جدید را انتخاب کنید.

2- در پنجره ظاهر شده نام برنامه "HelloWorld1" را تایپ سپس دکمه OK را کلیک کنید.

 


نکته
هیچ فاصله ای در نام پروژه مجاز نیست، و خواهید دید که این موضوع در مورد نام مؤلفه ها نیز صادق است. یکی از راه های جداسازی کلمات استفاده از حروف بزرگ برای نشان دادن شروع هر کلمه است. این همان چیزی است که رمزگذاران به آن می‌گویند مورد شتر. قوزهای CamelCase را ببینید؟


پس از ایجاد یا باز کردن یک برنامه، صفحه طراحی باز می شود. اینجاست که اجزایی را به برنامه خود اضافه می کنید و ظاهر صفحه برنامه را روی گوشی طراحی می کنید. هر زمان که بخواهید می‌توانید با کلیک کردن روی پیوند بالای صفحه، به لیست برنامه‌های خود در پروژه‌های من بازگردید.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی